Hoe verzinnen ze het?

Abo2 09 juli 2019
ik was erg benieuwd naar dit boek,zoveel reclames van vroeger zitten nog vaak in mijn hoofd,qua liedjes of een pakkende zin. Het boek geeft een unieke kijk achter de schermen van de reclamewereld. Het begint met een mooie duidelijke inhoudsopgave zodat je meteen kunt zien welke reclamecampagnes worden besproken in het boek. Dan kun je ook meteen naar de reclame waar je iets over wil lezen ipv in het begin te beginnen Ik ben bij het begin begonnen,en ben meteen enthousiast,wat interessant om over het ontstaan van de reclames te lezen.
Leuk om eens te lezen over de achtergronden en welk jaar de reclame op tv was,want dat ben ik intussen vergeten.
bv Even Apeldoorn bellen,iedereen kent de zin maar niet iedereen weet bij welke verzekeringsmaatschappij het hoort. Maar Even Centraal Beheer bellen klinkt niet en loopt niet lekker.
Het boek is een feest van herkenning,en ik lees mijn man steeds stukken voor,en vraag of hij de slogan of reclamespot nog herkent.
Zo leuk al die achtergronden te weten te komen.Zoveel interessante dingen gelezen en leuk om te weten
Ik realiseer mij nu ook dat ik vroeger meer reclame keek dan nu,want het is teveel ,niet zo leuk meer,te lang en meestal zap ik weg of ga wat anders doen. Door het boek kwamen ze allemaal weer naar boven op een paar na. Zoals Petje Pitamientje,Rolo ,Foutje bedankt,Melk De witte motor etc De Bob reclame kon ik me niet meer herinneren.
Er wordt verteld wie de reclame bedacht heeft en hoe de makers te werk gaan.
Erg leuk om te lezen,het boek leest vlot en bevat tevens veel foto's
In het midden van het boek staat de top 100 van meest gebruikte reclamezinnen op sociale media,ook leuk om te lezen.
Het is geen droge opsomming,maar zo geschreven dat het heerlijk wegleest. Ik heb het boek met veel plezier gelezen!

Meer recensies van Abo2