Toffe bundel met verschillende verhalen

annannette 20 juni 2019
Het is altijd lastig om een review te schrijven over een verhalenbundel, maar in dit geval was ik eigenlijk vooral positief verbaasd dat er geen één verhaal voor mij negatief opviel. Er was geen enkel verhaal waar ik helemaal niks mee kon en helemaal niks mee had, al vond ik sommige concepten en personages wel net iets leuker en interessanter dan andere.

Alle verhalen in deze bundel hebben iets magisch en unieks, maar in elk verhaal komt die magie helemaal anders tot uiting. Hierdoor ontstaat een heel divers karakter van de verhalen en lijken ze ook helemaal niet op elkaar. Bij elk nieuw verhaal was ik ongelooflijk benieuwd welke magische wereld ik nu weer in zou duiken.

Het verhaal dat er voor mij vooral positief uitsprong, was het verhaal Hart van Goud van Mascha Schoonakker. In het relatief korte verhaal, wist ze het voor elkaar te krijgen om heel veel emoties over te brengen, emoties waar niet vaak over geschreven wordt. Het verhaal had iets betoverend en hoopgevend en hoewel het helemaal niet ingewikkeld was, was het op een eenvoudige manier heel bijzonder en ook symbolisch.

Al met al ben ik heel blij dat ik deze bundel met verhalen gekocht heb en dat ik ze nu ook eindelijk allemaal heb gelezen. Ik had deze bijzondere avonturen niet willen missen.

Meer recensies van annannette