Niet leuk genoeg om een guilty pleasure te zijn

annannette 17 november 2018
Ik weet niet zo goed wat ik van dit boek verwacht had, maar toch wel meer dan wat ik gekregen heb, denk ik. Kijk, ik wist dat dit een guilty pleasure read zou worden. Ik had niet verwacht dat het boven de drie sterren uit zou komen, maar ik had op zijn minst gehoopt dat ik toch wel een beetje vermaakt en geamuseerd zou zijn, dat ik het toch wel een beetje leuk zou vinden om te lezen.

En dat was helaas niet echt het geval. In de eerste helft was er een behoorlijke misbalans tussen plot en seks. Hoewel er een halfslachtige poging gedaan wordt om de relatie tussen onze twee hoofdrolspelers een beetje op te bouwen, is dat wat mij betreft nergens echt gelukt. De emotionele doorwerking van gebeurtenissen was simpelweg veel en veel te zwak om mij het idee te geven dat er een echte band was en niet alleen maar lust.

In de tweede helft van het boek wordt geprobeerd om het boek wat meer als een mysterie neer te zetten, maar ook dat komt eigenlijk nergens echt uit de verf. Het mysterie is daar gewoon niet sterk en spannend genoeg voor en de ontknoping te veel een let down. Het is het gewoon allemaal net niet, zeg maar.

En de meerdere perspectieven helpen daarbij ook niet echt. Sommige perspectieven voegen nauwelijks wat toe en omdat het boek al maar zo dun is, betekent het dat het verhaal alleen maar minder diepgang kent. Het is vooral heel veel tell en weinig echte show en niks ervan lijkt echt betekenis te hebben of binnen te komen, terwijl ik tijdens de eerste paar hoofdstukken nog wel iets van hoop had.

Ik heb nog 2 delen van deze serie staan, maar ik weet nog niet helemaal zeker of ik die ga lezen. Laten we zeggen: Dit is gewoon niet de guilty pleasure waarop ik gehoopt had.

Meer recensies van annannette