Recensie De Verborgen Universiteit 1 - De erfenis van Richard Grenville

Dit Young Adult boek is absoluut makkelijk leesbaar: geen lastige vertelperspectieven of verborgen thematiek, geen literaire metaforen, gewoon een verhaal over een zoektocht naar zelf kennis en verleden.
Ik heb helemaal nog niets van Harry Potter gelezen, laat staan dat ik het Genre fantasy veel vast heb.... dit was aangenaam. Een gedeelte viel mij voornamelijk op: het leven in de parallelle wereld in het boek. Dat was intrigerend, en verder wat aardig weetjes. Wel wat langdradig, het had best in hogere versnelling gemogen. Ook wat losse eindjes maar het zal wel niet voor niets een trilogie worden.
Heerlijke "zaterdagmiddag" boek, goed en eenvoudig geschreven. Of ik het volgende deel in huis haal weet ik nog niet, daarvoor liet het me niet sidderend genoeg achter op de bank.

Meer recensies van Anne-Marie Van den Bosch