Spannend, maar onbevredigend

anne1999 18 juni 2019
Ik heb enorm getwijfeld of ik dit boek 2 of 3 sterren zou geven. Het boek is spannend, zoals het een thriller betaamd; er is een raadsel wat opgelost dient te worden. Het verhaal is an sich goed, maar het boek wist me niet heel erg te boeien. Ik vind de namen van verschillende mensen en groepen verwarrend en te veel op elkaar lijken, waardoor ik soms terug moest lezen of veel moest nadenken. Ook de wisselende perspectieven bieden aan de ene kant een extra dementie aan het verhaal, maar maken het soms moeilijk om het overzicht te bewaren. Het verhaal is vrij onrealistisch: een gemiddeld anesthesioloog heeft niet zo veel tijd om uit te gaan. Als laatste is het einde hopeloos onbevredigend. Ik vind het ongelofelijk storend om niet te weten hoe het uiteindelijk afloopt. Ik denk overigens wel dat de schrijver voor dit laatste bewust heeft gekozen, omdat dit in de thematiek van het boek past.

Meer recensies van anne1999