Een aangrijpend verhaal over een adoptie die niet verliep zoals gehoopt

Anneke Visser 17 juni 2019
Bij het zien van het schattige jongetje op de cover van Mijn leven met Ninjo van Renilde Duif verwacht je niet dat hij later zal gaan ontsporen en jong zal komen te overlijden. Je bent benieuwd naar zijn verhaal. De titel geeft weer waar het boek over zal gaan. De subtitel maakt nieuwsgierig.
Mijn leven met Ninjo van Renilde Duif is het levensverhaal van Ninjo en het verhaal van Hester oftewel Renilde Duif, maar in het boek heeft ze zich Hester genoemd, haar alter ego. Het is een aangrijpend verhaal van een echtpaar dat graag een kind wil adopteren uit een ander land zodat hij een liefdevolle jeugd heeft en een goede toekomst. Ze wisten dat ze het zwaar zouden krijgen, maar dat het zo zwaar zou zijn hadden ze niet verwacht.
Renilde Duif vertelt in Mijn leven met Ninjo op een eerlijke en openhartige manier over haar ervaringen met haar adoptiezoon, hoe zij vermoedt dat het is gegaan dat Ninjo naar een kindertehuis werd gebracht en daarna met het vliegtuig naar Nederland, hoe de adoptieprocedure ging, hoe het in het begin ging, hoeveel moeite het koste om elkaar te begrijpen omdat ze elkaars taal niet spraken, hoe Ninjo in het gezin werd opgenomen en wat voor impact dat had op het gezin, hoe hij was als kind, hoe het later in zijn jeugd en daarna ging, wanneer hij ontspoorde en wat ze heeft geprobeerd om hem op het rechte pad te houden.

Lees verder op https://surfingann.blogspot.com/2019/06/mijn-leven-met-ninjo-renilde-duif.html .

Meer recensies van Anneke Visser