Na ......

Anneke 05 april 2018
Wat een supergoede titel. Na ... . als tijdsbepaling. Je hebt je leven en dan is er het leven na een ingrijpende gebeurtenis; een persoonlijk drama (bv het overlijden van een geliefde/kind) of een wereld schokkende gebeurtenis (bv 11 sep).
Hier worden herinneringen aan en een leven voor, met en na Mattias verhaald door een achttal personen die elkaar niet allemaal kennen. De Relaties tot Matthias zijn heel verschillend van oppervlakkig tot heel dichtbij en intiem en zo ook de verhalen. De schrijfstijl is heel toegankelijk maar het mooie van Zantingh is dat op een of andere manier elke persoon een eigen passende schrijfstijl lijkt te hebben , waardoor ze gaan leven en tot je spreken.
Ik was een beetje bang dat het een zwaarmoedig boek zou zijn, maar dat is het zeker niet. Ik denk dat ik over een tijdje dit boek nog eens ga herlezen.
Ben blij dat ik dit e-boek van Hebban het morgen lezen.

Meer recensies van Anneke