Voorspelbaar

Anneke Visser 28 november 2016
Voorspelbaar en mierzoet zoals de cover al laat zien, maar dat is met dit soort boeken niet erg. Wel vond ik het erg dat beide verhalen voor mijn gevoel werden afgekapt op het eind. Dat had voor mij wel verder mogen gaan op de manier van beide hoofdrolspeelsters tot aan een- of tot na een bepaalde gebeurtenis. Nu lijkt het of ze allebei ineens zo gemakkelijk zijn geworden. Voor mijn gevoel lijken bepaalde stukken in beide delen op elkaar, maar dat was niet storend. Het boek leest vlot weg. Op het moment dat je het gevoel krijgt dat het langdradig gaat worden, gaat het over naar een volgende stukje. Het is leuk dat de hoofdrolspelers in beide delen een rol hebben waar ze in het ene een hoofdrol en in het andere en omgekeerd een bijrol hebben. Dat is er heel mooi in verwerkt en dat ze beiden een hekel hebben aan dezelfde persoon, wat met humor is geschreven op de manier hoe beiden reageren op die persoon.

Meer recensies van Anneke Visser