spannend boek

Anneke Visser 09 september 2016
Een heel erg spannend boek dat je vanaf het begin tot het einde in je greep houdt. Steeds als je denkt dat je het snapt en weet wie wie is, gaat het een totaal andere kant op en blijken sommige mensen niet te zijn wie ze zijn. Het einde is daardoor ook een echte verrassing die je niet ziet aankomen. Daarnaast ben ik blij dat de schrijfster op een bepaald moment Lacey iets niet heeft laten doen, maar lekker heeft laten zitten waar ze zat en van daar uit verder laten gaan, want die is vast spannender verlopen dan dat Lacey eerst wilde doen.
Tevens geeft het mooi weer hoe mensen tot bepaalde daden komen die ze doen, wat hun beweegredenen weer. Dat de meeste mensen niet zomaar iets doen, maar dat gene doen vanwege wat ze hebben meegemaakt. Waarom mensen doen wat ze doen, ook al is dat niet altijd verstandig.
Daarnaast heeft de schrijfster zich goed ingeleefd in Jack the Ripper en zijn er interessante weetjes over zowel de geschiedenis van Londen als over Jack the Ripper in het verhaal verwerkt, waardoor je na het lezen van het boek wat meer weet, ook al blijft de echte Jack the Ripper voor altijd een mysterie.

Meer recensies van Anneke Visser