Het verhaal pakt je en neemt je mee in een pakkend en spannend verhaal tot aan een verassend plot.

Een thriller van wereld formaat.
Een boek waar nog lang over nagepraat wordt. 10 februari 1989 Stasi- gefängnis Berlin- Hohenschönhausen. De andere vier hielden hun ogen wel op de vloer gericht. Conform de opdracht. Josta niet. Zij tilde haar hoofd op, checkte haar omgeving, zag me en keek me strak aan.
18 april 2014 Mechelen. Ik ben geopereerd. Zeker een week geleden. Wat ik dus ben vergeten! Waarschijnlijk door een hersenschuding.
Het dossier, een spannend verhaal. Wat is er gebeurt met Josta, waarom is ze geopereerd, zo begint de reis door het verleden naar het heden.
Het boek is geschreven vanuit twee personen. Het ene standpunt in het cursief wat zich afspeelt in het verleden naar het heden en vanuit Josta vanaf het heden.
Josta een sterke vrouw die heel wat heeft moeten doorstaan in haar jonge jaren, ze rolt in het vak van kunstvervalsing in de DDR tijd. De gebeurtenissen in deze periode waarbij het Dossier een grote rol speelt is de rode draad in het verhaal. Waar is deze gebleven. Wie is toch die persoon die vanaf het verleden schrijft.

Meer recensies van Annemieke Luursema-Koorn