Het is als Schone schijn versus Nieuwe buren

Annette Overvoorde 15 februari 2018
Eerder las ik Het reservaat. Het stond al een tijd op mijn wensenlijst. En helaas kan je niet alle boeken tegelijk uitlezen, maar ik heb er zeker van genoten. Het is een echt Crime-Compagnie-boek. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een heerlijke thriller. En dat is gelukt. Lees mee..

De elementen

De cover vond ik al erg mooi ogen. Het boek heeft nu diverse uitgaven ondergaan en heeft ook meerdere covers. Maar deze vind ik het mooist. Daarnaast maakt de titel erg nieuwsgierig. En is zeker treffend voor het boek. Het geeft een tintje weer van een beklemmende sfeer. En dat klopt enigszins wel.

Mijn mening

Het reservaat is een heerlijke thriller, over nieuwe kansen en nieuwe vrienden. Ik vindt het een perfecte combi van "Schone schijn "en "Nieuwe buren". Elementen uit beide series komen aan bod. De Dudocks komen in een nieuwe omgeving. De bel gaat en daar staat de buurvrouw, natuurlijk mag ze naar binnen. Dan is het ijs maar weer gebroken. Helaas breken er meer zaken in dit spannende boek. En niets is wat het lijkt, als de buurvrouw hen meeneemt in de wereld van de rich & famous. Waarbij vrouwen niet werken,maar gewoon het geld uitgeven. Is dit een cliche? Misschien, maar is het boek er minder door geworden. Absoluut niet. Ik heb genoten.

Waardering: 4 sterren.

Meer recensies van Annette Overvoorde