Actuele YA dat een beter eind had kunnen hebben.

Anouk 08 juli 2019
Het verhaal gaat over Elena. Elena is een meisje van vijftien, wat onzeker en emotioneel omdat haar vader overleden is. Pieter, de vriend van Elena haar moeder trekt al snel bij hen in. Maar met Pieter klikt het totaal niet, waardoor Elena het soms niet naar haar zin heeft thuis. Op een dag krijgt zij een Facebook bericht van Tim. Tim vertelt aan Elena dat ze elkaar hebben ontmoet op een festival. Elena gelooft dit en de twee raken aan de praat. Elena wordt steeds meer verliefd op Tim aangezien hij ook nog eens knap is. Elena weet echter niet dat zij een prooi is en dat blijkt als ze Tim ontmoet. Wie is Tim en wat wilt hij met haar doen? Verder in het verhaal ontmoeten we ook Job, Job is een jongen die een zwaar verleden heeft. Job zat een tijdje aan de drugs en drank. Maar waarom?

Deze YA is erg actueel. Dit gebeurt helaas bij veel meiden maar natuurlijk ook jongens. Het boek kan de jeugd aanspreken over dit onderwerp en hen laten beseffen dat social media niet altijd veilig is.

Het boek begint spannend met een opsporingsbericht van Elena. Je raakt zo gelijk geïnteresseerd in het boek. Verder bestaat het boek uit twee delen en meerdere hoofdstukken. Per hoofdstuk lees je een persoon zijn/haar gedachten, hierbij staat datum en de tijd.Het boek volgt dus meerdere hoofdpersonen en hun gedachtes. Zo leer je de personen dus echt leert kennen. Het boek is makkelijk beschreven en te volgen.

Het boek was spannend en ik wilde het graag verder lezen vooral aan het einde. Dit komt bij mij vooral omdat zulke verhalen ook echt kunnen gebeuren. Het is dus erg realistisch beschreven. Ik had gehoopt dat je nog zou lezen hoe het nu met de personen ging en hoe ze op dit avontuur hebben terug gekeken.

Meer recensies van Anouk