Een spannende YA

Anouk 17 juli 2019
Hoe ver ga jij om een spannende vakantie te krijgen? Een groep jongeren gaan na hun examens op vakantie naar Spanje, in het huis van Liv. Voor het examenreisje is natuurlijk veel drank geregeld. De jongeren zijn helemaal in hun element, maar heeft iedereen het wel naar hen zin? Op ren avond besluiten de jongeren om de volgende dag wild gaan kamperen in het natuurgebied gelegen bij het huis. Na uren lopen komen zij bij een geschikt plekje, zij slaan daar hun kamp op en gaan nog wat drinken. Die avond horen zij vreemde geluiden uit het bos maar dat kunnen natuurlijk ook de dieren zijn. De volgende ochtend is Liv verdwenen. De andere gaan haar zoeken dit wordt echter een op een stapeling van problemen. Ze verdwalen en de kans op overleven is klein...

Het boek is verdeeld in 6 dagen waarbij je stukjes van de volg van Britt ziet en in elk hoofdstukje zit je in de gedachtes van een ander personage. Dit staat steeds duidelijk aangeven. De volgs zijn natuurlijk helemaal van deze tijd dus dit is leuk om te zien dat dit in een boek verwerkt wordt. Verder begint het boek met een krantenstuk, dit komt ook terug in het verhaal.

Het boek is erg makkelijk geschreven en leest ook vlot weg. Er komen problemen (onzekerheden, ouder problemen enz.) voor waarbij de jeugd zich in kan leven. Ook komen er veel elementen die met de jeugd te maken hebben bijv. de volgs, social media en natuurlijk drank. In het begin leer je de personen goed kennen en dit wordt natuurlijk steeds meer. Toen ze eenmaal aan de wandeltocht begonnen kon ik het boek niet meer wegleggen en heb ik het in 1x verder uit gelezen. Ik wilde blijven lezen omdat ik wilde weten wat er ging gebeuren in het bos. hHet was dus erg spannend en ik had het einde niet verwacht. Hoe ver de personages gaan om te overleven moet jezelf maar achter komen, maar ik zou nooit zo ver gaan.

Meer recensies van Anouk