and then there's just... after

anouk-spooren 13 mei 2019
Dit was echt verrassend goed. ik heb er enorm veel van genoten. het las ook zo ongelofelijk vlotjes. die 500 pagina's heb ik in een ruk uitgelezen. er zijn zelden boeken die zo fantastisch zijn. ik denk wel dat naarmate je ouder wordt, het boek minder leuk wordt. het is namelijk echt een tienerboek.

het leuke aan dit boek, is dat het zo herkenbaar is. uiteraard bedoel ik hier niet Hardin mee, want hij was niet normaal, maar wel de situatie van liefde en school. hoe leuk je ook iemand kan vinden, soms lukt het niet en is er heartbreak. de zotheid op fuiven kan wel een beetje overdreven overkomen, maar misschien is dat zo in Amerika? who knows...
de personages waren echt leuk om te lezen. de korte hoofdstukken maakten dit ook gemakkelijk. je ehbt heel veel medeleven met Tessa wat ze allemaal meemaakt en zo verdrietig is, en je begrijpt Hardin niet en toch komt hij perfect over. zoals in de meeste tienerboeken wordt een slechte relatie een beetje geromantiseerd, want deze relatie is absoluut niet gezond. Hardin maakt Tessa zo vaak aan het huilen. daarom vind ik het boek een beetje minder. omdat hoe erg Tessa ook gekwetst wordt, ze gaat altijd terug naar Hardin. ik lees het wel graag, het is amuzant, maar soms is het iets teveel.

Je hebt wel heel veel evoluties. Tessa durft eindelijk haar mening te zeggen en Hardin voelt op het einde echt spijt. ik wil zeker de rest van de boeken nu lezen. ondertussen is er ook een film van gemaakt en deze heb ik gezien. het was een klein beetje een teleurstelling omdat Hardin nooit kwaad wordt en Tessa niet huilt behalve op het einde. nu ja, het moest ook beschikbaar zijn voor twaalfjarigen dus vandaar ook geen 'sexy' scenes. jammer, maar ik snap het wel. ik raad het nog steeds aan though.
ik heb dus zeker van dit boek genoten :)

Meer recensies van anouk-spooren