A kind of Magic

anouk-spooren 05 juli 2019
dit was een zeer vermakelijk boek. het thema is zeere origineel; 3 verschillende londens en maar een beperkt aantal kan tussen de 3 reizen. origineel waren er 4 Londens, maar het zwarte londen werd te gevaarlijk en daarom van de rest afgesloten. kell is een jongen met deze bijzondere gave. hij onvangt een gevaarlijke steen die toebehoort aan zwart Londen en daarom wil hij deze terugbrengen. hij wordt bevriend met lila, een meisje uit grijs londen. zij is vooral op zoek naar avondtuur en gaat daarom mee. maar voordat ze in zwart londen aankomen, ondervinden ze heel wat hindernissen.

de vijanden zijn goed bedacht, ze komen uit wit londen. een van hun is ook een reiziger, de andere twee zijn de koning en koningin die heel gevaarlijk zijn en krachtige magie bezitten. zij willen een deel van zwart Londen in bezit. hoewel ze goed beschreven zijn, voelden ze toch niet heel aan als vijanden voor mij. er was te weinig dreiging. ik miste ook een beetje actie.

de personages waren wel goed doordacht en leuk om te lezen. er was veel mysterie aanwezig, wat ik zeer leuk vond. de karakters hebben hun doelen en die komen duidelijk over. ook vertrouwen en vriendschap staan centraal. kell en lila vormen een vertrouwensband en kell heeft zo een goede vriendschap met zijn broer( geen echte bloedbroer) dat hij zijn leven zou geven. de vriendschap is heel hecht.

uiteindelijk was dit een heel goed boek en het leest ook zeer vlotjes, dus als het thema je interessant lijkt, zou ik het zeker een kans geven.

Meer recensies van anouk-spooren