eindelijk wraak.

anouk-spooren 17 juli 2019
wow. dit einde was beter dan alles waar ik op gehoopt had. ik vond de vorige twee delen niet zo spectaculair, maar dit maakt het zeker terug goed.
in dit boek lezen we dan Violet een opstand aan het voorbereiden is en undercover bij haar oude huis gaat werken. ik vond het zo een leuk aspect dat ze zichzelf helemaal heeft verandert totdat niemand haar meer herkent.

de personages vond ik ook beter uitgeschreven, behalve ash dan, maar hij kwam niet zo vaak voor. ik ben nog steeds enorme fan van Garnet, zijn karakter is top. we hebben zijn humor en leuke personaliteit geizen in de vorige boeken, maar nu is hij ook serieus bezig en dat is interessant om te lezen. het lijkt alof hij ineens 10 jaar ouder is geworden. de andere surrogaten waren ook speciaal, het is zo leuk dat ze ontdekken dat ze meer zijn dan ze dachten. jammer dat we niet veel zien van Raven.
ik vond Coral, hoewel ze soms heel stereotypisch voorkomt toch iets aparts hebben. je komt te weten hoe de mensen zich gedragen als ze wel van adel zijn, maar niet gemeen omdat ze naïef zijn. en cardelian. die switch op het einde? ik ben trots op haar. dit was een plottwist die ik niet zag aankomen.
ik vond het heel dapper wat violet deed, alleen jammer dat ze een beetje oppervlakkig is soms.

het verhaal was zoo goed. het verleden van de hertogin intregeerde me enorm. ik heb het gevoel dat hier niet genoeg over uitgebreid is. jammer.
alle andere plottwisten, zoals de explosies in de bank en lucien! allemaal zo heftig. dit was beter dan de vorige twee boeken bij elkaar zou ik zeggen.
ik raad dit zeker aan, want ik was shook en blij en alles tegelijk.

Meer recensies van anouk-spooren