geniet van de zomer!

anouk-spooren 05 juli 2019
The rest of the story van Sarah Dessen heeft mij bijzonder verrast. Ik had nog nooit iets van haar gelezen, maar ik had al veel gehoord over haar en de verwachtingen zijn dubbel zo dik uitgekomen. in dit boek volgen we Emma Saylor. nadat haar plannen voor de vakantie niet door gaan, moet de verplicht naar de ouders van haar overleden moeder, die ze nog maar 1 keer in heel haar leven heeft gezien. hier komt ze meer over haar moeder te weten en nog meer verhalen over de rest van haar nieuwe vrienden en familie.
De plaats waar ze naar toe reist, heet North Lake en Lake North alleen is deze laatste voor de rijkere kant en zit zij vast aan de armere kant, maar dit maakt haar helemaal niks uit. Uiteindelijk heb je ook nog de naam kwestie. Emma Saylor heeft 2 voornamen ( deze dus). vroeger noemde iedereen haar Emma, maar op dit eiland zegt iedereen Saylor. welke naam zal ze verkiezen?

De personages zijn fantastisch! ik heb van ze allemaal genoten. emma is een heel positief personage dat iedereen een kans wilt geven, zelfs als ze eerst stom overkwamen. ze is zeer nieuwsgierig naar het verleden van haar moeder en hier helpt haar familie en vrienden haar mee.
Roo, bailey, trinity, en al haar andere vrienden, familie waren zeker de beste toevoeging. hoe ze gaan van vreemden naar onmisbare mensen was ongekend speciaal. vooral met Roo krijgt ze een speciale band die mooi evalueert.
naast haar nieuwe vrienden en familie vond ik het ook leuk dat ze nog steeds contact houd met haar oude vrienden af en toe en dat ze zeker het contact met haar vader niet laat verwateren.

De sfeer is zeer tof en zomers. door alle bijbaantjes kreeg ik bijna zin om te werken, zo leuk klonk het! the lake is zeer goed beschreven met alle vakantieparken errond en er is veel plezier. ook Romantiek met een paar plotse wendingen ontbreekt zeker niet.
op het einde wordt het ook nog eens zo spannend dat ik op het puntje van met stoel zat.

dus ben jij op zoek naar een zomers verhaal, vol hechte vriendschap? dan is dit zeker voor jou! ik heb er ongelofelijk van genoten.

Meer recensies van anouk-spooren