Ans Arts 05 augustus 2012
Nadat ik Duivelspiek had gelezen ben ik meteen in 13 uur verder gegaan.
Het boek kwam wat traag op gang ,maar daarna verliep alles veel vlotter
Het hele verhaal speelt zich af in 13 uur,al lijkt het dat ze veel langer met de zaak bezig zijn.
Inspecteur Benny Griessel ,later hoofdinspecteur,is de hoofdpersoon in dit verhaal.
Een amerikaanse toeriste is vermoord gevonden ,een medetoeriste heeft weten te ontkomen en is op de vlucht.
Je voelt de angst van het meisje die probeert de ene schuilplaats na de andere te vinden.
Maar er is nog iemand vermoord en die twee verhaallijnen lopen door elkaar heen,
Er komen nogal wat namen in voor,is altijd even wennen aan die buitenlandse namen, de karakters van diverse personen komen goed uit de verf.
Het is een boeiend en spannend boek en je komt wat meer te weten van het leven in en om Kaapstad.
Politie onderling is soms niet te vertrouwen en het racisme is duidelijk aanwezig.
Tot het einde toe probeerde ik mee te denken hoe het nu allemaal in elkaar zat en ik vond het boek echt de moeite waard om te lezen,met een onvoorspelbaar einde.

Meer recensies van Ans Arts