Recensie In tweestrijd

Ans Arts 17 april 2011
In Tweestrijd is het tweede boek van Jenna Blum en ik moet zeggen dat ik er veel meer van verwacht had.

Tweestrijd gaat over een tweeling, Karena en Charles,die elkaar helemaal uit het oog verloren zijn.
Charles is een tornadojager en Karena besluit ook op zo’n reis mee te gaan om hem te vinden.
Het eerste deel vond ik ook wat langdradig,het zoeken naar tornado’s

Het boek grijpt ook terug naar het verleden,hun jeugd en naar wat er destijds op hun 18e verjaardag is gebeurd.
Charles is manisch/depressief en wil ook absoluut daar geen medicijnen voor innemen,het is alleen Karena die hem in toom kan houden.
Je leest ook wat een impact een manisch/depressief persoon op zijn familie en omgeving heeft.

In het laatste deel hebben broer en zus elkaar gevonden en ze besluiten recht te zetten wat er in het verleden gebeurd is.

Meer recensies van Ans Arts