Ans Arts 13 april 2009
Eindelijk is hij er, de derde de winter case! Na Schone Kunsten en Tweede adem heb ik met spanning zitten wachten op Open einde. En die spanning zette zich voort toen ik het boek aan het lezen was. Twee zaken lopen door elkaar heen: de moordzaak en de vraag hoe het zal aflopen met Suzan, de verdwenen dochter van Nelleke, inspecteur de Winter. Voor Nelleke maakt het er niet gemakkelijker op haar hoofd erbij te houden. Mede hierdoor kreeg ik steeds meer bewondering voor haar. Het boek blijft geweldig spannend tot het laatste toe. De karakters worden goed beschreven en het einde was zeer zeker niet wat ik verwacht had. En de prijs die Nelleke moet betalen is hoog. Een spannend en ontroerend boek! Jammer dat Nelleke niet meer terugkomt, maar ik ga ervan uit dat het volgende boek van Corine, dat zich in Toscane afspeelt, weer de moeite waard is.

Meer recensies van Ans Arts