De jaren van een tijger

arcdehaan 15 mei 2018
De jaren van de Tijger is een boek van Joost van Driel, welke een mooie rode kaft heeft met 3 grote zwarte strepen erop. Het is een boek dat voornamelijk in Rotterdam afspeelt. Je volgt de hoofdpersoon Patrick die door middel van zijn nieuw verworven vrienden Ines en Steve in aanraking komt met de vechtkunst. De vechtkunst is ook het rode leidraad door het boek heen. Door de vriendschap met Ines en Steve en de vechtkunst leert Patrick bewust te zijn van zijn leven en de keuzes die hij gemaakt heeft en nog mag maken. Het schrijfstijl van Joost van Driel is kort en bondig maar hier en daar leest het snel weg. Door het staccato schrijfstijl en het weinige actie had ik grote moeite om het uit te lezen. Het einde is best wel open en naar mijn idee ook snel en chaotisch. Gaat hij door met zijn promotieonderzoek? of toch voor het vechtkunst? Jammer, ik had er meer van verwacht, maar het is zo’n traag verhaal waar weinig gebeurt.

Meer recensies van arcdehaan