Ontroerend herkenbaar

24 juni 2019
Mensen die dicht bij me staan, vinden mij een koele kikker. Iemand in elk geval, die nauwelijks emoties toont. Zelf kan ik dat onmogelijk ontkennen.
Ik moet bekennen dat de dichtbundel Alles op z´n plek van dichter Jeroen den Harder dwars door mijn harnas van onverschilligheid sneed. Jeroen is een emo-dichter, die mijn ziel wist te raken. En dat was weer een ervaring die mij in verwarring bracht. In dat opzicht viel bij mij ook ineens alles op z´n plek.
Daarnaast biedt de bundel ook ruimte voor humor, een knipoog en een gulle lach. Alles bij elkaar opgeteld, ik moest die vijf sterren wel geven.
PS. Een geheimpje: de bundel van Jeroen den Harder heeft mij ertoe aangezet om ook (te proberen) gedichten te maken.

Meer recensies van