Arkam Fitouri 29 januari 2014
Om te beginnen is het een revolutionair boek. Het is zo doordacht. Het bevatte informatie waarvan ik nog nooit het bestaan vanaf wist. Maar het is wel geloofwaardig. Het is erg interessant om dat alles te weten te komen. Je krijgt namelijk niet alleen informatie, maar je gaat dingen herkennen van kerken en kathedralen die je zelf bent tegengekomen. Ook over het Louvre krijg je veel informatie te weten.Überhaupt over de hele stad Parijs. Dat het een indrukwekkende stad is wist ik al, maar dat de plaats en vorm van veel bouwwerken ook daadwerkelijk van grote historische en symbolische waarde was had ik nog nooit gehoord.
De personages zijn goed gekozen, want Langdon weet een heleboel van de historie van het hele verhaal en Neveu was een cryptologe dus een 'super' koppel om de speurtocht van Sauniere op te lossen. De verhaalopbouw was snel, af en toe langzaam door lange stukken historie uitgelegd, niet te ingewikkeld en een goede begrijpelijke afloop.
De woordkeus was makkelijk en helder. Soms waren er momenten in het boek dat de woordkeus moeilijk werd, dat was op momenten dat er lange stukken geschiedenis werden uitgelegd. Ik zou dit boek zeker aanraden aan andere leerlingen gezien het feit dat het een interessant boek is die op een spannende en makkelijke manier wordt uitgelegd.

Groetjes Arkam