Verfrissend en goed gevonden

Arlet Desplanques 01 januari 2015

Voor mij is Leona het prototype van een anti-heldin en verfrissend is dat het eens een vrouw betreft. In deze wereld (van helden) is die rol meestal weg gelegd voor mannen (Bergman, Hole enz..).

De 2e verhaallijn in dit boek is volgens mij niet geloofwaardig genoeg uitgewerkt en is eigenlijk wat overbodig. Ook hoe die zaak uiteindelijk opgelost is.
Sommige personages worden volgens mij ook niet goed genoeg uitgewerkt. Daar mocht toch wat meer interactie verwacht worden.

Dit boek is blijkbaar een eerste deel van een serie en ben dan ook ontzettend benieuwd hoe Leona zal evolueren.

Na het lezen van dit boek heb ik getwijfeld tussen 3 en 4 sterren. Zoals reeds gezegd komen sommige zaken in dit boek ongeloofwaardig over maar het personage van Leona beklijft en je leeft volledig mee dus wil dit toch zeggen dat het boek uitsteekt boven de middenmoot.

Meer recensies van Arlet Desplanques