Geen hoogvlieger

Door bepaalde recensies was ik aangetrokken door dit boek.
Ook omdat het werd aangeraden voor mensen die van de boeken van Lucinda Riley houden of van Downton Abbey.

Ben dan ook met enthousiasme aan dit boek begonnen en al leest het heel vlot, voor mij viel het toch wel tegen.

Waar de boeken van Lucinda Riley het spannend houden, was dit boek dat helemaal niet.
De personages zijn zo simplistisch weergegeven en blijven gewoon vlakke figuren.

Natuurlijk was het leven 100 jaar geleden veel eenvoudiger, maar zo simpel denken als de moeder vond ik toch echt overdreven. Ook het verhaal van Kitty of de bedienden was gewoon simpel zonder enige diepgang.

Toen ik aan de helft was, had ik er genoeg van en heb gewoon diagonaal verder gelezen.

Denk niet dat ik nog een volgend boek van deze schrijfster zal lezen.

Meer recensies van Arlet Desplanques