Hoever ga je?

Astrid Mulder 29 juni 2019
“Mama is hier” van Mariette Zweers

Olga is getrouwd met Matthijs en samen met hun dochter Juliette leven ze een luxe leventje in hun prachtige woning. Voor de buitenwereld hebben ze een ogenschijnlijk gelukkig leven, tot het moment dat Olga op een jubileumfeest van Mathijs' werk gesprekken over hem opvangt en de eerste twijfels ontstaan.

Als Juliette een vreemd ongeluk krijgt, bereikt de ruzie met de buren zijn hoogtepunt.Olga gaat zelf op onderzoek uit en ontdekt dat Matthijs wordt gechanteerd en bij allerlei duistere zaken betrokken is. Olga raakt de grip op haar “perfecte” leven volledig kwijt. Hoe ver ga je als alles wat je lief is in gevaar komt?

Het verhaal is geschreven vanuit Olga's perspectief en betaat uit drie delen. Het zijn korte hoofdstukken en heeft daardoor een hoog en prettig leestempo. Wat dat teniet deed waren de oppervlakkige, enigszins afstandelijke karakter die de spanning uit het verhaal haalden. Er had een veel beter boek in gezeten als Olga, Mathijs en de andere personages meer waren uitgediept.
Ondanks dit heb ik het boek met veel plezier gelezen.

“Mama is hier” is geschreven door Mariette Zweers, Eerder heeft ze het boek “Maakbaar” geschreven, dat genomineerd werd voor de Schaduwprijs 2017 voor het beste thrillerdebuut. Beide boeken zijn uitgegeven door Ambo Anthos

Meer recensies van Astrid Mulder