Grappig, onwaarschijnlijk, briljant bedacht

Aukje Wouters 28 december 2015
Dit boek is briljant geschreven, hilarisch en vermakelijk.
Een stokoude man smeert 'm op zijn 100-ste verjaardag en belandt in een avontuur van jewelste. Ondertussen blik je terug op zijn leven. Ik vind de terugblikken leuk, maar soms een tikkeltje langdradig. Wel begrijp je aan het eind van het boek dat dit 'nut' heeft voor de clou van het verhaal.
Het is leuk, geestig, grappig. Dat het niet realistisch is vind ik niet erg en niet storend. Dat past niet bij dit boek.
Wat ik soms wel een beetje storend vind, is dat je de draai kwijt kunt raken in al die (politieke) personen en invloeden en stroming uit het verleden… Aan de andere kant; het is weer een goede geschiedenisles voor jezelf.

Het is een geestig en leuk boek, briljant bedacht en daarom de moeite om te lezen.
Niet mijn favoriete boek, maar prima voor tussendoor.

Meer recensies van Aukje Wouters