Mooi geschreven

Aukje Wouters 05 maart 2015
Goed geschreven. Een zielig verhaal, heel triest. Toch miste het iets voor mij. Een derde verhaallijn, of een extra plot. Ik weet het niet.
Feit dat dit boek de waarheid van veel gevallen weerspiegelt, van mensen die daadwerkelijk totaal van het pad af zijn geraakt na de verschrikkingen van WO2 en daarin hun hele gezin mee de afgrond in namen, verklaart dat het misschien een stukje verhaal, plot of sensatie mist.
Het is beschreven zoals het was. En dat is triest.
Misschien siert het dit boek ook juist wel, dat de schrijfster zich niet in allerlei bochten heeft gewrongen om er meer verhaal uit te halen dan erin zat.

Ik zou dit boek aanraden, voor iedereen die geïnteresseerd is in oorlogstrauma's en de enorme impact van Joden en kinderen van Joodse ouders die na WO2 zijn opgegroeid.

Meer recensies van Aukje Wouters