Blij dat het uit was

Aukje Wouters 10 februari 2016
Ik vond dit een typisch Mwah boek. Ik was blij dat het uit was. Het is op zich een goed bedacht verhaal, en feit dat je aan het begin al weet dat er meer is gebeurd dan een zelfmoord dan een zus maakt het spannend. Je zou kunnen zeggen dan weet je dat dus al en is het niet meer spannend. Maar dat vind ik in dit geval niet want je twijfelt, zoekt, denkt mee, en weet het niet zeker als lezer. Echter duurt het allemaal te lang, is het soms te saai en vind ik de zus (hoofdpersonage) soms onuitstaanbaar. Ook herhaalt ze veel en komen veel stukken in het boek uiteindelijk op hetzelfde neer.
Net na het midden van het boek zat ik op de goede 'slechterik', iets te snel als je het mij vraagt.... Het plot was dan ook niet verrassend, ik zag 'm al een poosje aankomen. Jammer, dit boek.
Snel een nieuw boek pakken.

Meer recensies van Aukje Wouters