Op aandringen van Niels, de zoon van Hans, een fysiotherapeut, en Petra, een modewinkel medewerkster, gaan ze op vakantie naar een camping. Ze beleven een geweldige tijd daar tot op een avond Niels niet optijd bij de caravan terug is. Hans vind hem in de bosjes bij een vermoorde vriendje. Hans achtervolgd de mogelijke dader, maar de dader overleefd dat niet en valt dood in het water. Niels is in shock en durft niets te vertellen over wat er in gebeurt, maanden lang. Tot op een dag Hans en Petra ontdekken dat er nog een kindje in vermoord vlakbij de camping, waardoor Niels gedwongen durft te vertellen wat er in gebeurt. Zal dit hen helpen de dader te pakken?

Dit is geen thriller maar meer een roman met wat spannende momenten. Modern in taal gebruik met actuele geschiedkundige gebeurtenissen. Het verhaal bouwt langzaam op en momenten worden vaak herhaalt, zoals dat Niels soms een woede aanval krijgt zonder echte rede. De dader wordt gewoon vlak voor het einde bekend gemaakt en hierdoor wordt het alleen spannend of ze hem te pakken krijgen of dat hij weet te snappen.

Dit is de eerste en meteen de laatste van deze schrijver voor mij. Het verhaal is langdradig, saai en vermoeiend. Het had zelfs de helft korter gekunt en misschien dat het dan spannender hadden geweest.

Reacties op: Wurgend langzaam

Bestel dit boek vanaf  €7,99 bij