Verhoeven wordt op een avond gebeld door zijn collega Louis over een vondst van een gruwelijke moord, na een anonieme tip. Bij aankomt blijken twee vrouwen te zijn afgeslacht, gemarteld en in stukken gesneden. De dader heeft geen sporen achter gelaten op een vingerafdruk na, die echter vals is. Zodra het onderzoek vorderd lijken er meer moorden te zijn die aansluiten bij de werkwijze van de moordenaar. Deze pleegt namelijk moorden zoals die zijn omschreven in bepaalde boeken. Wie doet zoiets en wat is het motief hierachter? Verhoeven blijkt niet veel tijd te hebben, wat hij ontdekt dat er nog iets veel persoonlijker en gruwelijker te wachten staat. Is hij nog op tijd om een laatste moord te voorkomen?

Lemaitre bouwt de spanning langzaam op. Je moet echt even door het begin heen, waarin lijkt of er niet veel gebeurt en je het idee heb dat het verhaal wat wordt opgerekt. rond de helft van het boek begon het spannend te worden, vooral als er meer zaken bij komen en het ingewikkelder lijkt te zijn dan je denkt. Je wijst elke keer een ander aan als de dader, maar is die eigenlijk wel de moordenaar?

Ik las dit boek ademloos uit, elke avond als ik thuis kwam pakte ik het meteen op en las zelfs tussen de dagelijkse bezigheden.

Note: Dit is het EERSTE deel van de Vehoeven trilogie. Lees deze dus eerst, al zijn d andere eerder uitgegeven.

Reacties op: Moord volgens het boek(je)

Bestel dit ebook vanaf  €5,43 bij