Integer, mooi en kwetsbaar

axellesbooks 18 juni 2019
In "De regen is warm" maak je kennis met Chloë (zestien), Elias (elf), Geert (middelbare leeftijd) en Ana (oudere leeftijd). Je leest doorheen het verhaal verschillende points of views van deze personen. In het verhaal ligt de focus op het tehuis waar elk van deze personages een band mee heeft. Chloë en Elias wonen er, Geert is hun begeleider en Ana is degene waar Chloë vaak te vinden is. Ana woont namelijk niet ver van het tehuis.
Het mooie aan dit boek is dat je de verschillende standpunten leest en zo een ruim beeld hebt van de personages die zeer mooi beschreven worden.
De schrijfstijl van dit boek is gewoon prachtig. De metaforen die gebruikt worden bij een nieuw deel in het boek, bijvoorbeeld "bloem" zijn duidelijk tussen de regels te lezen van dat deel. Ik ben meegevoerd doorheen het verhaal dat echt mooi beschreven is.
Dit boek is zeker geen spannend verhaal en gaat ook niet over materie die luchtig is. Nee, dit boek is integer, mooi en kwetsbaar. Je zou het bijna voorzichtig willen lezen omdat geen van de levens van de personages zo simpel zijn. Ze zijn elk op zich kwetsbare personen in de maatschappij, maar toch zijn ze sterk en raken ze erboven op. Dat is wat dit boek zo mooi maakt. Je zou het kunnen uitlezen op een paar uur tijd, maar omwille van de gebeurtenissen heb je af en toe een pauze nodig.

Meer recensies van axellesbooks