Geweldig en origineel boek

Ayla 11 februari 2017
Bereid jezelf voor op een geweldige reis door het universum door Jay Kristoff en Amie Kaufman!

Dit was verreweg het meest originele boek dat ik ooit heb gelezen! Ik hou gewoon van de manier waarop je door allerlei dossiers en andere dingen leest, waardoor het aanvoelt alsof je echt iets aan het onderzoeken bent.

Dan de personages:
Kady - Is dol op avonturen en geeft nooit op, wat ik superleuk aan haar vind!
Ezra - Wat kan ik zeggen? In het begin denk je dat hij een enorme idioot is, maar hij is eigenlijk best grappig! Het lukt hem zelfs om Kady aan het lachen te krijgen, zelfs als ze boos op hem is.
AIDAN - Is... raar. Hij/het (?) maakt de meeste karakterontwikkeling door, wat ik leuk aan hem vind. Oh, en hij is eigenlijk niet een persoon, maar een pratend computersysteem of iets. Hij/het is eigenlijk de 'ziel' van het ruimteschip.

Dit boek is erg spannend en bevat ook een paar gruwelijke elementen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles begreep, aangezien ik dit boek in het Engels las. Vooral in het begin. Maar het werd steeds beter!
Het einde was vrij voorspelbaar en ik denk dat het is waar we allemaal op hoopten, maar niettemin best wel cliché.

Als je fan bent van de Maze Runner en ook wel houdt van een verhaal in de ruimte, zou ik je dit boek zeker aanraden!

5 sterren

Meer recensies van Ayla