aangrijpend

19 oktober 2017
Dit boek vertelt over 2 vrienden. Ben Fielding, een amerikaans zakenman en Li Quan, een chinees christen. Ze hebben al heel lang geen contact meer tot de baas van Ben bedenkt dat het voor het bedrijf een goede promotiestunt is als ben bij zijn oude vriend gaat logeren in het kader van: wij kennen China echt. Li Quan is echter niet de hoogopgeleide professor die Ben Fielding verwacht maar een assistent slotenmaker. Dit omdat hij vanwege zijn geloof zijn eigenlijke beroep niet mag uitoefenen van de chinese regering. In het begin staat Ben hier erg sceptisch tegenover. Geloven is eigenlijk maar onzin en geloofsvervolging bestaat volgens Ben niet in China. Toch raakt Ben steeds meer geraakt door het geloof van Li en gaat zelf op zoek naar Yesu. Li wordt gevangen gezet en overleefd dit niet. Toch is het geen slecht eind.
Wel zeker een boek om over na te denken.

Meer recensies van