Het is het eerste boek wat ik van deze auteur lees en ik ben gegrepen door de stijl van schrijven van Åsa Larsson zij heeft de gave om je bij de hand te nemen en geeft het gevoel om je het boek in te trekken - moet hierbij dan ook regelmatig denken aan de clip van A-Ha (Take on me) waarbij de werkelijkheid overgaat in een getekende omgeving – het beeldend schrijven wat zij doet is voor mij heel apart om zo’n boek te lezen, hierbij verliest Larsson zeker niet de spanning uit het oog.

Tijdens het schrijven naar het plot toe, waarbij er zelfs wordt terug gegaan naar de erbarmelijke omstandigheden die de mensen van Lapland moesten mee maken tijdens de periode vanaf de eerste jaren voor de Eerste Wereldoorlog en de jaren daarna! Bij de omschrijving van deze periode, had ik eerder het idee dat dit niet helemaal met de huidige moord had te maken, maar niets is minder waar.
De auteur geeft het verhaal een ontwikkeling naar het eind toe en tot de laatste bladzijde blijft het boek je boeien en valt alles op zijn plaats!

Conclusie:
Het verhaal leest lekker weg hoewel ik in het begin wat moeite had met de namen, maar alles went.
Niet te lange hoofdstukken en wat ik al eerder heb aangegeven het beeldend schrijven is boeiend.
Ben blij dat ik dit boek heb mogen lezen (had het gewonnen) en het zal zeker niet het laatste boek van deze auteur zijn wat ik lees!
__________________________________________________
plot 4 *