Min of meer per ongeluk begon ik in dit boek. In het eerste hoofdstuk werd ik wat op het verkeerde been gezet. Had ik dan toch de achterkant niet goed gelezen? Het ging toch over een mysterie in 1892 in Egypte en hier was ik toch in 1985 of zo iets.
We maken kennis met Hugo ( een groot landeigenaar in Engeland) en Willa de achternicht van Hesper en achter-achternicht van een van de hoofdpersonen in 1892.
Willa krijgt de oude hutkoffer van Hespers moeder Genevieve. Een vrouw die met haar man naar Egypte was gereisd voor zijn werk in 1891.
Willa is werkzaam in een museum en daarom schenkt haar Oud tante haar de hutkoffer.
In de koffer vind ze het geheime dagboek van Genevieve. Het sleept haar volledig mee. Hugo, die ze leerde kennen in hoofdstuk één, probeert tijdens haar lees sessies tot haar door te dringen en maakt zich bezorgd om haar. Maar het is de stem uit het verleden uit het dagboek en het verhaal wat haar vasthoudt.....
Uiteindelijk leidt het tot een eind in Egypte met de oplossing van een eeuw oude moord en een liefdesgeschiedenis..
Al lees ik niet vaak dit "soort" boeken het heeft mij wel zeker verrast!

Reacties op: Moordmysterie en liefde in Egypte