Avonturenboek voor jongeren vanaf 12 tot jaar.

Bellefleur 15 april 2016
4,5 ster. Deel twee van de serie de grijze jager.
Wat een verhaal weer. Je wordt vanaf pagina 1 gelijk het verhaal mee in genomen. Er is een oorlog op komst en er moet een delegatie van 3 naar Celtia om de koning aldaar te waarschuwen voor het naderend gevaar. Will, Gilian en Arnaut gaan op weg. Ze treffen Celtia zo goed als verlaten aan. De tekenen duiden op een snelle aftocht. Wat is er gebeurt? Als ze Evalyn ontmoette, een half verhongert meisje, komen ze erachter dat Morgarath Celtia heeft aangevallen om de kelten te onderwerpen.
Gilian snelt terug de koning hiervan op de hoogte te stellen. Maar Will, Arnout en Evalyn komen achter de ware reden van Morgarath. En wat nu?
Het boek is een handzaam voormaat en het taalgebruik duidelijk voor jongeren vanaf een jaar of 12.
Het is een echte pageturner, mooie vormgeving en ik vond bloedspannend.
Gelukking ligt deel 3 klaar om verder de avonturen van Will, Evalyn, Halt, Gilian en Arnout te verhalen. Of komen er andere onbekende hoofdrolspelers? Ik zal het snel ontdekken.

Meer recensies van Bellefleur