Wat is het toch dat we altijd dromen van gezellig groot worden in een gezin met een vader en een moeder en het liefst een broertje of zusje. Wat is het toch dat we ervan uitgaan dat degene waarmee we in de klas zitten of in de rij bij de winkel staan geen problemen in het leven heeft? Dat hun moeder geen drugs gebruikt of hun vader niet mishandelt. Deze roman verteld het verhaal van Jem, haar drugsgebruikende moeder, haar weg via pleeggezinnen en haar ontmoeting met Spider op haar 15e. Jem is speciaal, zij ziet de nummers van overlijden van de mensen als ze hun in de ogen kijkt. Het is een angstaanjagend iets. Ze ziet het ook bij Spider, maar het gekke is als ze een dagje weg zijn en in een reuzenrad willen ziet Jem dit nummer bij heel veel mensen. Ze rennen weg en zien later vanaf de brug het reuzenrad exploderen...................... Even later komen ze er achter dat ze worden gezocht. Dan ontvouwd zich een race tegen de klok met een eind welke je niet verwacht. Ik heb het boek in één ruk uitgelezen. Een aanrader voor Young Adults

Reacties op: Heftige coming of age roman