Sprookje voor volwassenen

Bellefleur 12 oktober 2015
Wat een mooi sprookje voor volwassenen. Voor kinderen is het misschien te zwart. Liesl is een heel lief meisje wat pas haar vader heeft verloren. Haar moeder is ook overleden dus ze is "overgeleverd" aan haar boosaardige stiefmoeder die haar op zolder heeft opgesloten. En dan is er Po een geest van Gene zijde die haar vriend wil zijn. Hij heeft een huisdier wat tussen kat en hond in hangt. En we hebben Will, een wees en leerjongen bij een vervelende Alchemist die zichzelf heel erg belangrijk vind en hem heel slecht behandeld. Als ze samenkomen wordt het leven wat dragelijker. Ze zien ook leuke dingen ondanks dat het een hele harde wereld is waarin zij leven. Liesl kan bijvoorbeeld heel mooi tekenen, Po is er als ze het moeilijk heeft en een beetje wereldvreemde bewaker rent achter Will aan om hem een warme muts te geven.
Heb hem met plezier gelezen en wat een schitterende cover is het. Een aanrader voor mij.

Meer recensies van Bellefleur