Heerlijke (andere wereld) in de nasleep van de verwoestende grote oorlog van de natiën van de mens

Bellefleur 26 februari 2015
Wereld fantasy. Ik kan niets anders zeggen. Nu ben ik al meer als 30 jaar Fantasy fan dus ik ben wel een beetje bevooroordeeld maar wat is het heerlijk om in de wereld te stappen waar er wel fantasy is maar ook herkenning. Waar goed en slecht niet alleen in de slechte tegenstanders zijn maar ook in de "goede". De strijd tussen goed en slecht in een persoon of fantasy figuur. Een queeste om het slechte uit te schakelen met bijna onmogelijke vooruitzichten. Een paar tegen heel veel. En de paar "goede" worden ook nog eens meerdere malen uit elkaar gehaald en gaan hun eigen reis vervolgen tot ze op het laatst weer bij elkaar komen.
Geen Fantasy boek waarin iedere goede alles overleeft. Het is ook rauw en bevat de waarheid van ook een "gewoon" leven. Je kunt nu eenmaal geen strijd leveren waarin niemand iets verliest................

korte inhoud:

Aan Shea, half mens, half elf, gaan de troebelen van verre streken voorbij in het vredige lommerdal. Tot de rijzige Allanon het dal betreedt. Hij bezit de kennis der ouden en de gaven der druïden. Hij onthult Shea dat de duistere machten nieuwe onheil beramen. Er is maar één effectief wapen: het wapen van Shannara. En She is de enige die het kan hanteren. Hij is nazaat van de Elfen-koning van weleer.... En "halve" nazaat want zijn moeder was mens...... Een queeste begint................ vluchtend voor de dienaren van de Tovervorst vlucht Shea samen met zijn stiefbroer de wildernis in......... het begin van een meeslepend avontuur.

Hou je van Fantasy over een queeste, elfen, dwergen, gnomen, goed en kwaad? Dan is dit boek zeker wat voor jou. Lees dan ook het vervolg de elfenstenen van Shannara en het wenslied van Shanarra

Meer recensies van Bellefleur