Vreselijk

Bernice 27 juli 2018
Wat een triest en heftig verhaal. Je zou het maar meemaken. Ik vind het moedig dat Angel haar verhaal deelt, en ik denk dat het goed en helpend is dat de misstanden binnen de jeugdzorg naar buiten worden gebracht en dat dit boek duidelijkheid geeft over de mogelijke gevolgen van misbruik en mishandeling. Het is niet niks. Ik herkende bepaalde dingen in Angel, zoals de faalangst waar ze tegenaan loopt, en (h)erkenning vind ik altijd wel fijn om in een boek te vinden. Het verhaal leest vlot weg. Sommige delen las ik vol afschuw en ongeloof. Het is vreselijk, en dat is nog zacht uitgedrukt. Ik vind het moeilijk om in woorden te omschrijven wat dit boek met mij deed, daarom laat ik het hier maar bij. 4*

Meer recensies van Bernice