22-11-63

Betty 19 juni 2019
Wauw, wat een boek. De flaptekst laat ik achterwege. Is op Hebban overal te vinden. Toen JFK vermoord werd was ik 11 jaar. Zoals zovelen weet ik het moment nog precies dat ik ervan hoorde. Het tegeltje met John en Robert Kennedy en Martin Luther King hing ook bij ons thuis aan de muur.
Het is een dikke pil en ook nog in de ik-vorm geschreven. Normaliter niet mijn favoriete boeken (de ik-vorm bedoel ik). Voor 22-11-1963 maak ik graag een uitzondering. Dit boek zet me, ook dagen na het uitlezen, nog aan het denken. We denken allemaal wel eens; stel je voor dat.....en dan volgt de gedachte wat in het verleden anders of beter had gekund. Maar terug in de tijd kunnen we niet. Misschien maar goed ook, want het is maar zeer de vraag of de toekomst er dan beter uit zou zien.

Stephen King heeft met 22-11-1963 een absolute topper geschreven. Hij wilde dit boek al in 1972 schrijven, maar de tijd ontbrak voor de vele research die hiervoor nodig was en de wond was nog te vers. Zoals bekend is Stephen King geen fan van de huidige president van de USA. Misschien schrijft hij daar ook nog eens eens 'what if' boek over. ;-)
Al heel wat boeken van King heb ik gelezen, sommige goed, sommige slechter. Maar deze is voor mij echt een favoriet.

Meer recensies van Betty