Uniek, maar ook verre van

Het boek valt meteen met de deur in huis en daar heb ik normaal niks op tegen. Integendeel! Meestal ben ik daar juist fan van, maar het is belangrijk dat je ook in dat ritme kunt blijven en dat lukte hier niet.

Vanaf dag 1 ‘A’, zij/hij valt al meteen over zijn/haar oren voor Rhiannon (alle geluk dat zij wel haar tijd neemt), maar het gaat zo snel dat het leuker zou zijn geweest als A meer en meer verliefd werd zoals Rhiannon.

Het boek heeft een leuk en uniek idee met veel potentieel, maar zelf met hoe goed Levithan is in het beschrijven van dingen, geraakte ik nooit echt in het verhaal. Naar mijn mening ging het zelf bergafwaarts en werd het saaier met elke pagina die ik las. En als er dan effectief iets gebeurde dan werd er niets mee gedaan. Het is net zoals de vele verschillende levens van A zijn verschillend en toch had ik het gevoel dat elk hoofdstuk (dag) hetzelfde gebeurde.

Daar bovenop heb ik niet echt moeten lachen of heb ik een ooo-moment beleefd. Ook geen enkele traan is gevallen. En ik zeg niet dat een goed boeken deze drie dingen moet doen met me, maar dat je op een manier toch emotioneel (lachen, angst, verdriet) geraakt wordt, is het belangrijkste voor mij aan een boek. Op deze manier weet je dat je je ook echt in het verhaal gaat inleven. Oké er was wel een moment dat echt grappig was, maar het moment werd al snel verpest waardoor ik het boek gewoon dichtklapte en iets anders besloot te doen.

Goed ik ga wel toegeven dat het einde niet was wat ik had verwacht, maar het was zo verwarrend en echt gewoon een rot einde. Ik snap het nog steeds niet.

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik op geen enkel vlak van dit boek heb genoten. Misschien enkel de goeie schrijfstijl wat dit nog een zielige 1 ster bezorgd, maar ik las enkel verder met het idee sneller aan een ander boek te kunnen beginnen.

Meer recensies van Betweenthebookspages