Luchtige roman over vijf vrouwen

Bianca 23 juni 2019
In “ Het huis aan de Vecht” maak je kennis met een vijftal vrouwen. Hierdoor wisselt het perspectief constant. In het begin van het verhaal moest ik af en toe op de achterflap van het boek spieken over wie het ook al weer ging. Maar op een gegeven moment was dat niet meer nodig. Dit wisselende perspectief maakt juist dat je wil doorlezen om te kijken hoe het verder gaat. We maken kennis met:
Barbara: Een vrouw die vroeger is opgegroeid in het Huis aan de Vecht. Barbara is ontslagen bij haar vorige werkgever en is op zoek naar een nieuwe baan. Al snel blijkt dat Barbara erg jaloers is en behoorlijk egocentrisch.
Carly; een kok werkzaam in Amsterdam. Zij komt erachter dat haar verloofde vreemd gaat en besluit Amsterdam achter zich te laten en terug te keren naar haar geboorteplaats Workum. Zij is behoorlijk op haar ziel getrapt.
Susanne: Is werkzaam als bedrijfsleidster bij een Italiaans restaurant. Zij komt er achter dat er wel heel vreemde praktijken plaatsvinden aldaar. Zij besluit de politie een handje te helpen en is daarna genoodzaakt te onder te duiken. Zij komt in het Huis aan de Vecht te werken.
Nienke is werkzaam bij een cosmeticafabriek waar zij gepest wordt. Nienke zou graag stoppen bij de fabriek maar zij wordt erg gepusht door haar moeder er te blijven. De vader van Nienke is jong overleden en Nienke wordt door haar moeder behandelt als een soort van Assepoester. Heeft ze genoeg zelfvertrouwen en weet zij te ontsnappen uit de tentakels van haar moeder.
Fien is een kranige vrouw die de zoon van haar zus in huis heeft genomen om hem te laten ontsnappen aan zijn stiefvader met losse handjes

Op een gegeven moment komen de perspectieven als het ware samen in Het huis aan de Vecht waar de vrouwen werken.

Het is een heerlijk Feelgood roman die heel vlot leest. Het verhaal kent geen verassingen, af en toe wat ouderwets en hier en daar zelfs wat voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb genoten van “Het huis aan de Vecht”.

Meer recensies van Bianca