Je baarmoeder als gekochte waar op een markt

Bianca Schrijft 25 april 2017
In het begin had ik heel erg het gevoel, dit is weer zo'n boek met een kasten systeem. De armen dienen de rijken, een verhaal wat al veel wordt gebruikt.Hoe de armen de rijken dienen is wel uniek in dit boek. Want hoe bedenk je het feit dat iemand van adel een lagerangsburger koopt op een veiling, om deze vervolg te gebruiken voor een zwangerschap. In het boek wordt dit bestempelt als surrogaatschap. Helaas komt die surrogaatschap niet heel sterk uit het verhaal naar voren, waardoor ik echt wel het halve boek heb nodig gehad, om het enigszins te begrijpen.
Zoals te verwachten bij een kastenstelselboek, bestaat het verhaal uit klasse verschil, vechten tegen de gevestigde orde en natuurlijk de nodige dosis (onbeantwoorde) liefde in welke vorm dan ook. Als je hem ziet staan, The Jewel, dan doet hij je denken aan de selectie serie, maar toch is dit meer de duistere versie ervan. Waar de selectie Sissi-achtig is, lijkt The Jewel meer op een boosaardig sprookje.
Al met al was het een vermakelijk boek, maar geen hoogstaand verhaal. Daarom voor mij 3 sterren.

Meer recensies van Bianca Schrijft