Opgegeven

Bibi Boom 23 augustus 2016 Auteur
De titel deed vermoeden dat dit om een Agatha Christie-esque whodunnit gaat, maar niets bleek minder waar. Het is het achterafverslag van een waargebeurde moord, iets dat gelijk in het begin duidelijk wordt gemaakt en toch genoeg nieuwsgierig maakt om te willen weten wat er dan zo bijzonder was. In eerste instantie lijkt het boek antwoord te gaan geven op de vraag hoe de situatie waarin de moord plaatsvond zo heeft kunnen ontstaan, maar al snel verzandt het in oeverloos geneuzel over het leven van de vermoorde vrouw zonder de belofte dat er nog iets staat te gebeuren of dat er een belangrijke ontdekking wordt gedaan. Met andere woorden, het nodigt op geen enkele manier uit om verder te lezen, wat ik na 40% te hebben gelezen ook niet heb gedaan. Helaas.

Meer recensies van Bibi Boom