Wat ik nou vind van 'Steigereiland'?

BibliophileSan 24 juni 2019
Allereerst wil ik Harper Collins bedanken voor het toesturen van dit recensie-exemplaar.

Tijdens het afgelopen, zonovergoten weekend, heb ik heerlijk de tijd gehad om niet één, maar twee boeken te lezen. De eerst: 'Steigereiland'.

Steigereiland is een wijk aan het water, waar voornamelijk woionboten liggen. De bewoners zijn erg op zichzelf en er heerst een 'wij tegen de rest' gevoel. Eén van de bewoners is Lin. Lin werkt bij de recherche. Ze wordt door haar leidinggevende Yvonne op een zaak gezet waarbij er een stoel is gevonden, waarvan de zitting gevuld is met drugs.

Om de dagelijske beslommeringen van zich af te spoelen, gaat ze 's avonds altijd een stuk zwemmen, samen met haar 15jarige buurmeisje Sabine. Ze kan vanaf haar woonark immers zo het water induiken.

Op een dag geeft Sabine niet thuis. Vreemd, want normaal is ze er altijd, of ze zegt netjes af.
Maar dan blijkt Sabine verdwenen.
Lin ziet het als haar plicht om voor de bewoners van Steigereiland op te komen en ook nu maakt ze het haar persoonlijke missie om Sabine te vinden.
Onverwachts duikt echter ook Lins zus, Nina op. Terug van haar avonturen in het verre oosten, brengt ze echter meer mee dan alleen een souvenir.
Daar komt ook nog een en ander aan gedoe bij met betrekking tot het bestemmingsplan van Steigereiland en Lin heeft amper nog tijd om met haar ogen te knipperen.
Toch is er nog ruimte voor wat persoonlijke gebeurtenissen, want ja, we willen Lin als persoon ook graag leren kennen.

Door al deze verschillende lijntjes, verveelt het boek niet. Maar het is ook misschien wat veel allemaal. Je zult het allemaal maar even op je bordje krijgen!

De sfeer op Steigereiland is goed neergezet, de bewoners, de arken, het water.. je waant je er al snel zelf.

Wat er met Sabine gebeurt is wellicht wat ver gezocht, maar hey, het is fictie dus het mag.
Lins nieuwe collega Tom vind ik een leuke vent, zo één die je direct voor je ziet en waarvan je weet: Dit is een goeie!!
Mocht er een vervolg komen op Lins verhaal, dan svp ook met Tom. Verzoekje van mij aan Lidewij Martens.
Want ja, een evt vervolg zou ik zéker lezen! Ik vind Lin een interessant personage en ik denk dat zij nog lang niet het achterste van haar tong heeft laten zien.
Lin heeft nog meer in haar mars!

De score die ik dit boek geef is dan ook helemaal niet verkeerd: 4 duimpjes!

Meer recensies van BibliophileSan