Ode

biebmiepje Judith 22 augustus 2017
Deze bundel staat vol met hele verschillende verhalen die één ding gemeen hebben: Elvis heeft invloed gehad op de mensen die ze vertellen. De een vertelt over zijn band met Elvis en zijn muziek, de ander heeft een hele theorie over dat Elvis nog zou leven, weer een ander heeft Elvis nummers vertaald naar het Nederlands. En zelfs aan Wie is de Mol-fans is gedacht: Jeroen Kijk in de Vegte vertelt over zijn avontuur als Elvis imitator tijdens de opnames van het afgelopen seizoen!
Wat is het genieten om te lezen dat Elvis zoveel mensen heeft weten te raken en op welke manier. Sommige verhalen waren gewoon vermakelijk, een enkele had ik weinig mee, maar er waren er flink wat die me echt ontroerden. Net als bij het voorwoord van de biografie die ik gisteren besprak wist Peter Buwalda me te raken met zijn verhaal. Ook Art Rooijakkers, die de bundel opent, bezorgde me een brok in de keel. Ik kan me zo goed indenken dat hij al die gevoelens had toen hij in Amerika was. Ik hoop het ooit ook mee te maken! Maar ook Eric Corton en Lammert de Bruin schreven een verhaal wat me recht in het hart raakte.
Elvis en ik is een heerlijke bundel om te lezen voor Elvisfans. Een bundel vol herkenbare gevoelens, vol mooie verhalen. Een prachtige ode aan Elvis Presley!

Meer recensies van biebmiepje Judith