Dit boek is superspannend en een absolute pagetuner, ik heb het boek uitgelezen op 2 dagen en had telkens spijt als ik hem moest sluiten. De combinaties van kunst religie en een spannend verhaal zijn absoluut geslaagd. Velen zeggen dat het einde voorspelbaar is, al vind ik dit totaal niet zo, ik stond perplex toen ik het einde las, het is een heel verassend einde, al vind ik inderdaad dat vele ontsnappingen nogal onwaarschijnlijk zijn op het uur dat het zich afspeelt. Ook de vele waarheden qua wetenschap en kunst zijn prachtig om te lezen. De informatie van in de schilderijen kon ik inderdaad terug vinden toen ik mijn curus van kunstgeschiedenis opendeed.
Ik vind het een aanrader voor mensen die niet echt lezers zijn, maar het toch eens willen proberen, het is een boek dat zeer erg vlot leest en inmens intressant voor mensen die zin in kunst hebben of die zich eigenlijke vragen stellen over het Katholieke geloof.