Belovend begin maar dan..

03 oktober 2016
Het boek gaat over Justine. Na een carierre bij de televisie verhuisd zij samen met haar gezin vanuit London naar een landhuis in Devon. Al snel begint haar dochter Ellen zich vreemd te gedragen. Na een tijd blijkt dat dit is omdat haar beste vriend George geschorst is van school. Justine probeert dit ongedaan te maken met de school maar dan gebeurd er iets vreemds. Bijna tegelijkertijd wordt Justine lastiggevallen door iemand die haar telefonisch bedreigd. Heeft dit met elkaar te maken? Justine gaat op onderzoek?

Het verhaal begint heel bizar men weet niet goed wat gaat er nu gebeuren en wat is de bedoeling maar tegelijkertijd wordt de lezer naar het boek toegetrokken om snel verder te lezen. Dan wordt het pas echt spannend maar halverwege het verhaal zakt het hele verhaal weer weg in mijn ogen. De spanning is weg. Gelukkig is het boek omschreven in heden en verleden waardoor men toch verder wil lezen.

De personages zijn niet met erg veel diepgang omschreven wat jammer is. Men gaat niet verder dan met het noodzakelijke te vertellen over de personages. De schrijfster Sophie Hannah was mij nog niet bekend maar ik dacht dit verhaal moet ik lezen. Het boek heeft niet volledig aan mijn verwachtingen voldaan omdat het einde niet was zoals ik had gehoopt en verwacht. In de toekomst zal ik zeker nog eens een boek van haar lezen.

Meer recensies van